ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
'Αρθρο 2ο Γήπεδο
2.4.7. Ημικυκλικές περιοχές , μη χρέωσης επιθετικού σφάλματος
Οι ημικυκλικές γραμμές μη χρέωσης επιθετικού σφάλματος είναι μέρος των ημικυκλικών περιοχών μη χρέωσης.
'Αρθρο 33ο Επαφή: Γενικές Αρχές
33.10 ........
Αυτός ο κανόνας εφαρμόζεται όταν
'Αρθρο 4ο Ομάδες
4.3. Στολές
4.3.1. .....
4.3.2. ....
Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους αριθμούς 0 και 00 και από το 1 έως το 99
'Αρθρο 5ο Παίκτες: Tραυματισμός
5.7. Παίκτες που έχουν δηλωθεί από τον προπονητή τους να αρχίσουν τον αγώνα ή που έχουν δεχθεί ιατρική βοήθεια μεταξύ των ελεύθερων βολών, μπορεί να αντικατασταθούν σε περίπτωση τραυματισμού. Σε αυτήν την περίπτωση, η αντίπαλη ομάδα έχει κι αυτή το δικαίωμα να αντικαταστήσει τον ίδιο αριθμό παικτών, αν το επιθυμεί.
'Αρθρο 18ο Χορήγηση Τάϊμ 'Αουτ
18.2.1. Σε κάθε ομάδα μπορούν να χορηγηθούν:
Επισήμανση:
To Tάιμ άουτ θα χάνεται έαν δεν ζητηθεί - χορηγηθεί, πριν το χρονόμετρο δείχνει 2:00 στην 4η περίοδο.
'Αρθρο 29ο 24 δευτερόλεπτα
29.2.3. Μετά που η μπάλα έχει αγγίξει τη στεφάνη του αντιπάλου καλαθιού, η συσκευή των 24" (shot clock) θα ανανεώνεται στα
Επισήμανση:
Kάθε φορά που μιά ομάδα πάρει τον έλεγχο της μπάλας, μετά που αυτή έχει ακουμπήσει τη στεφάνη, θα έχει νέα επίθεση 14sec, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ εάν ο έλεγχος της μπάλας ανακτάται στο εμπρός ή το πίσω γήπεδο αυτής.
Άρθρο 36ο Τεχνικό Σφάλμα
36.3.3. 'Ενας παίκτης θα αποβάλλεται για το υπόλοιπο του αγώνος όταν έχει χρεωθεί με 2 τεχνικά σφάλματα.
36.4 Ποινή
50.5 Σταματά και επαναρυθμίζεται στα 14 δευτερόλεπτα όταν:
'Αρθρο 2ο Γήπεδο
2.4.7. Ημικυκλικές περιοχές , μη χρέωσης επιθετικού σφάλματος
Οι ημικυκλικές γραμμές μη χρέωσης επιθετικού σφάλματος είναι μέρος των ημικυκλικών περιοχών μη χρέωσης.
'Αρθρο 33ο Επαφή: Γενικές Αρχές
33.10 ........
Αυτός ο κανόνας εφαρμόζεται όταν
- ο επιτιθέμενος παίκτης έχει τον έλεγχο της μπάλας ενώ είναι στον αέρα, και
- αυτός επιχειρεί προσπάθεια για σουτ ή πασάρει μακριά τη μπάλα, και
- ο αμυνόμενος παίκτης έχει το ένα ή και τα δύο πόδια σε επαφή με την ημικυκλική περιοχή μη χρέωσης επιθετικού σφάλματος
'Αρθρο 4ο Ομάδες
4.3. Στολές
4.3.1. .....
- Παντελόνια του ίδιου βασικού χρώματος, μπροστά και πίσω, αλλά όχι απαραίτητα του ίδιου χρώματος με τις φανέλες. Τα παντελόνια πρέπει να φθάνουν μέχρι πριν το γόνατο
4.3.2. ....
Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους αριθμούς 0 και 00 και από το 1 έως το 99
'Αρθρο 5ο Παίκτες: Tραυματισμός
5.7. Παίκτες που έχουν δηλωθεί από τον προπονητή τους να αρχίσουν τον αγώνα ή που έχουν δεχθεί ιατρική βοήθεια μεταξύ των ελεύθερων βολών, μπορεί να αντικατασταθούν σε περίπτωση τραυματισμού. Σε αυτήν την περίπτωση, η αντίπαλη ομάδα έχει κι αυτή το δικαίωμα να αντικαταστήσει τον ίδιο αριθμό παικτών, αν το επιθυμεί.
'Αρθρο 18ο Χορήγηση Τάϊμ 'Αουτ
18.2.1. Σε κάθε ομάδα μπορούν να χορηγηθούν:
- 2 τάιμ άουτ στη διάρκεια του πρώτου ημιχρόνου
- 3 τάιμ άουτ στη διάρκεια του δεύτερου ημιχρόνου, με μέγιστο αριθμό 2 εξ αυτών των τάιμ άουτ στα τελευταία 2 λεπτά του δευτέρου ημιχρόνου.
- 1 τάιμ άουτ στη διάρκεια κάθε παράτασης.
Επισήμανση:
To Tάιμ άουτ θα χάνεται έαν δεν ζητηθεί - χορηγηθεί, πριν το χρονόμετρο δείχνει 2:00 στην 4η περίοδο.
'Αρθρο 29ο 24 δευτερόλεπτα
29.2.3. Μετά που η μπάλα έχει αγγίξει τη στεφάνη του αντιπάλου καλαθιού, η συσκευή των 24" (shot clock) θα ανανεώνεται στα
- 24 δευτερόλεπτα, εάν η αντίπαλη ομάδα αποκτά τον έλεγχο της μπάλας.
- 14 δευτερόλεπτα , εάν η ομάδα που επανακτά τον έλεγχο της μπάλας είναι η ίδια με αυτήν που είχε τον έλεγχο της μπάλας πριν η μπάλα αγγίξει τη στεφάνη.
Επισήμανση:
Kάθε φορά που μιά ομάδα πάρει τον έλεγχο της μπάλας, μετά που αυτή έχει ακουμπήσει τη στεφάνη, θα έχει νέα επίθεση 14sec, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ εάν ο έλεγχος της μπάλας ανακτάται στο εμπρός ή το πίσω γήπεδο αυτής.
Άρθρο 36ο Τεχνικό Σφάλμα
36.3.3. 'Ενας παίκτης θα αποβάλλεται για το υπόλοιπο του αγώνος όταν έχει χρεωθεί με 2 τεχνικά σφάλματα.
36.4 Ποινή
36.4.2. Μία 1 ελεύθερη βολή θα χορηγηθεί στους αντιπάλους, ακολουθούμενη από:
- Eπαναφορά από την προέκταση της κεντρικής γραμμής απέναντι από το τραπέζι της γραμματείας
- Αναπήδηση στον κεντρικό κύκλο για την έναρξη της πρώτης περιόδου
Άρθρο 37ο Αντιαθλητικό Σφάλμα
37.1 Ορισμός
37.1.1. Αντιαθλητικό σφάλμα, είναι ένα σφάλμα επαφής που διαπράττει παίκτης, ο οποίος, κατά την κρίση του διαιτητή:
- ..........
- Ενας αμυνόμενος παίκτης προκαλεί επαφή με έναν αντίπαλο από πίσω, ή από τα πλάγια στην προσπάθεια να σταματήσει έναν αιφνιδιασμό και δεν υπάρχει αντίπαλος μεταξύ του επιτιθέμενου και του αντίπαλου καλαθιού.
- Ένας αμυνόμενος παίκτης προκαλεί επαφή σε αντίπαλο του στον αγωνιστικό χώρο στην διάρκεια των 2 τελευταίων λεπτών της τέταρτης περιόδου και σε κάθε επιπλέον περίοδο ( παράταση) , όταν η μπάλα είναι εκτός ορίων για επαναφορά και βρίσκεται ακόμη στα χέρια του διαιτητή ή στη διάθεση του παίκτη που έχει την επαναφορά.
Επισήμανση:
Τα ανωτέρω ίσχυαν έως τώρα μέσω των Επίσημων Διευκρινήσεων της - FIBA-2012
Αρθρο 38ο Σφάλμα Αποκλεισμού
38.2.4. Ο αριθμός των ελεύθερων βολών που θα χορηγούνται είναι έως ακολούθως:
- Eάν το σφάλμα, είναι σφάλμα όχι επαφής: 2 ελεύθερες βολές και κατοχή.
Άρθρο 46ο Πρώτος διαιτητής: Kαθήκοντα και Εξουσίες
46.12 Είναι εξουσιοδοτημένος να εγκρίνει πριν την έναρξη του αγώνος και να χρησιμοποιήσει τεχνικό εξοπλισμό ( Σύστημα Στιγμαίας Επανάληψης- Instant Replay System (IRS)), έαν είναι διαθέσιμος, για να αποφασίσει, πριν την υπογραφή του φύλλου αγώνος:
- Στο τέλος της περιόδου ή της παράτασης
- εάν το τελευταίο επιτυχημένο σουτ για καλάθι, έγινε πριν ηχήσει η κόρνα για τη λήξη της περιόδου.
- εάν και πόσος χρόνος απομένει στο χρονόμετρο του αγώνος, εάν:
- Mια παράβαση εκτός ορίων διαπραχτεί από το σουτέτ
- Μία παράβαση των 24" ( shot clock) διαπραχθεί.
- Μία παράβαση 8 δευτερολέπτων συμβεί.
- Ένα σφάλμα καταλογιστεί, πρίν τη λήξη του αγωνιστικού χρόνου.
- εάν το τελευταίο επιτυχημένο σουτ για καλάθι, έγινε πριν ηχήσει η κόρνα για τη λήξη της περιόδου
- εάν το σουτ για καλάθι ελευθερώθηκε πριν τον καταλογισμό οποιουδήποτε σφάλματος.
-Να ταυτοποιηθεί ποιος παίκτης προκάλεσε την έξοδο της μπάλας εκτός ορίων
Σε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνος
- εάν το επιτυχημένο σουτ θα μετρήσει για 2 ή 3 πόντους.
- Μετά από δυσλειτουργία του χρονομέτρου του αγώνος ή των 24" ( shot clock), προκειμένου να προσδιορισθεί ο προς διόρθωση χρόνος.
- Να ταυτοποιηθεί ο σωστός παίκτης που σουτάρει ελεύθερη /ες βολή/ες
- Να ταυτοποιηθούν οι εμπλεκόμενοι συνοδοί και παίκτες, στη διάρκεια μιας συμπλοκής.
Αρθρο 50ο Χειριστής των 24" ( shot clock): Καθήκοντα
50.5 Σταματά και επαναρυθμίζεται στα 14 δευτερόλεπτα όταν:
- H ίδια ομάδα που προηγουμένως είχε τον έλεγχο της μπάλας, της χορηγείται μία επαναφορά από εκτός ορίων στο εμπρός γήπεδο και 13 δευτερόλεπτα ή λιγότερα εμφανίζονται στη συσκευή των 24" ( shot clock)
- - Ως αποτέλεσμα σφάλματος ή παράβασης
- - Το παιχνίδι σταματά εξαιτίας μιας ενέργειας που δεν σχετίζεται με καμιά από τις ομάδες, εκτός και εάν οι αντίπαλοι τίθενται σε μειονέκτημα.
- Μετά που η μπάλα έχει αγγίξει τη στεφάνη σε μια ανεπιτυχής προσπάθεια για καλάθι, μιας τελευταίας ή μοναδικής ελεύθερης βολής, ή σε μια πάσα, εάν η ομάδα που κερδίζει εκ νέου τον έλεγχο της μπάλας είναι η ίδια που είχε τον έλεγχο της μπάλας πριν η μπάλα ακουμπήσει τη στεφάνη.